KNVB - Mitshubishi Electric

Duurzaamheid onder de aandacht brengen: Meer dan 1.500 aanmeldingen

Met de KNVB, Mitsubishi Electric en Online Jungle hebben we >500.000 mensen bereikt en 1.500+ conversies

Scroll naar beneden

Marketing aanpak

Social Media Marketing

Platforms

Meta

Tijdlijn

2024

Opdrachtgever

KNVB

Over deze case

In deze campagne sloegen de KNVB en Mitsubishi Electric de handen ineen om aandacht te genereren voor duurzame oplossingen in Nederland. Mitsubishi Electric, de duurzaamheidspartner van de KNVB, wilde de Nederlandse bevolking bewust maken van de voordelen van het verduurzamen van hun woning. Het ultieme doel? Zoveel mogelijk mensen bereiken en hen stimuleren om deel te nemen aan de actie, waarbij een kans werd geboden op het winnen van een gratis warmtepomp voor hun huis. John Williams, benoemd tot Energietrainer, fungeerde als het gezicht van deze campagne. Wij dronken tijdens een event nog een biertje met 'm! :)

Wat hebben we gedaan?

Big Thinkers was verantwoordelijk voor de strategie en uitvoering van deze campagne, waarbij we ons richtten op een brede online en offline aanwezigheid. In samenwerking met Online Jungle hebben we effectieve campagnes opgezet op social media, met een focus op Facebook en Instagram. Deze kanalen hebben we ingezet om zowel bereik te creëren als e-mailadressen te verzamelen van geïnteresseerden in duurzame oplossingen voor hun woning. De kern van de boodschap draaide om de informatievoorziening rondom het verduurzamen van woningen, waarbij deelnemers werden aangemoedigd mee te doen voor een kans op een gratis warmtepomp.

Wat waren de resultaten?

De campagne was een groot succes met meer dan 500.000 bereikte mensen door heel Nederland. Daarnaast wisten we 1.587 aanmeldingen te genereren, waarbij mensen hun interesse toonden door hun e-mailadres achter te laten. Dankzij de betrokkenheid van John Williams als Energietrainer en de samenwerking tussen KNVB, Mitsubishi Electric, en onze partners bij Online Jungle, hebben we de doelstellingen ruimschoots behaald en een belangrijke stap gezet richting bewustwording voor duurzaamheid in Nederland.