Financieringsgilde

265 warme B2B leads voor Financieringsgilde in 30 dagen

Met een relatief simpele, maar doeltreffende campagne, zorgden we voor 265 leads in 30 dagen.

Scroll naar beneden

Marketing aanpak

Paid Advertising

Platforms

Google Ads, Meta Ads, Linkedin Ads

Tijdlijn

2023

Opdrachtgever

Website

Over deze case

Voor opdrachtgever Financieringsgilde doen we veel online marketing consultancy klussen. Financieringsgilde helpt MKB-bedrijven met een passende financiering en ze zijn één van de grootste adviesorganisaties in Nederland. Om meer bedrijven te helpen is Financieringsgilde altijd op zoek naar warme leads. Tijdens een sessie werd een idee geboren om met een vernieuwde campagne te zorgen voor leads die het team van Financieringsgilde verder kon opvolgen.

Wat hebben we gedaan?

Als bedrijven op zoek zijn naar een passende financiering, gaan zij vaak zelf actief op zoek. Daar zichtbaar zijn is belangrijk, maar ook kostbaar. Je concurreert namelijk al snel met de grote banken in Nederland en andere adviesorganisaties. Met de customer journey in kaart hebben we een campagne bedacht waarbij ook mensen in een meer latente fase een advertentie onder ogen kregen. Door middel van een calculator om zo kennis weg te geven konden bedrijven die dat wilden, snel contact krijgen met een financieel adviseur. Wij gebruikten de volgende kanalen voor deze campagnes:

  • Google Ads
  • Meta Ads
  • LinkedIn Ads

Wat waren de resultaten?

Een warme lead in deze sector is wel tussen de 50 en 200 euro waard. Gemiddeld kwamen wij met deze campagnes veel lager uit en genereerden met deze campagnes 265 leads in 30 dagen.

Op LinkedIn ging het minder, waardoor we daar snel afschaalden. Via Meta Ads haalden we het meeste succes. De insteek was via alle kanalen traffic te genereren en na lancering te optimaliseren op basis van resultaten.

Ook Google werd ingezet met gerichte zoekwoorden. Het conversiepercentage na een klik was meer dan 30%!